TSM docent publiceert strategie handboek

In The Strategy Handbook presenteert Jeroen Kraaijenbrink een verfrissende en praktische aanpak van strategieontwikkeling waarin creativiteit, interactie, en waardecreatie centraal staan. Gebaseerd op meer dan een eeuw aan inzichten uit de strategieliteratuur en op een leerproces met managers en ondernemers van meer dan 300 organisaties.
Uit meerjarig onderzoek van Jeroen blijkt dat strategievorming hernieuwde aandacht vraagt binnen organisaties. Vooral omdat de aanpak die decennia lang is toegepast met visie, missie en een strategie op basis van in-, externe en SWOT-analyse, in de praktijk vaak niet werkt. Veelal leidt deze aanpak tot te abstracte strategieën, plannen die snel achterhaald zijn en een gebrek aan actie. Nieuwe inzichten zoals Blue Ocean en Business Modeling zijn praktischer van aard, maar omvatten weer geen complete strategiemethode.
Na het bestuderen van circa 2.000 publicaties en een leerproces met managers en ondernemers van meer dan 300 organisaties heeft Jeroen de bestaande strategiemodellen nog eens tegen het licht gehouden. Op basis van zijn bevindingen heeft hij deze omgezet in een complete maar bovenal praktisch toepasbare methode; zowel op bedrijfs- als productniveau.
Uiteraard verwerkte Jeroen Kraaijenbrink de inhoud van The Strategy Handbook ook in de MBA module Strategisch Management van TSM Business School.

Gepubliceerd: 7 november 2015

Op de hoogte blijven en waardevolle artikelen ontvangen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en en ontvang een keer per kwartaal interessante artikelen en informatie over onze opleidingen en evenementen.